Kategorien
Mobile 2.0

Umsatz Mobile2.0, User generated Content 2006

The fastest-growing type of digital service, by revenues, is social networking on mobile phones. Every CEO of a Flickr, YouTube, eBay, Skype, MySpace, Worlds of Warcraft, 2nd Life etc will need to immediately launch mobile extensions, variants, access methods, sharing systems and/or alerts to their online social networks, or else their more nimble rivals will shoot past them.

opengardens verweißt auf einen Artikel im International Herald Tribune (23 Oct 2006) wonach Mobile Social Communities und user generated content einen Umastz von 3.45 Milliarden Dollar im Jahr 2006 ausmachen werden.

Ein Interessanter Artikel als Reaktion auf diese Zahl ist im Marketing Blog „Communities dominates Brands“ erschienen. Der Autor ist davon überzeugt, dass social communities usw., was man weitläufig als mobile wen2.0 zusammen fassen kann, die nächste Killerappliaktion im Mobilfunk werden wird.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

More in Mobile 2.0
Howto mobile Web2.0 Apps?

“Beware of naive copying of PC services”, so David Wood seines Zeichens executive vice president of research beiSymbian. Für mobile...

Close